Tevreden patiënten en goede suggesties
We hebben in 2021 3 kwartalen gevraagd naar de ervaringen met de nieuwe veiligheidskaart, of er behoefte is aan meer informatievoorzieningen in de foyer en naar de tevredenheid met de gedeelde besluitvorming in HollandPTC. Hieruit kwam naar voren dat 68% (heel) positief is over de nieuwe veiligheidskaart, de informatievoorziening in de foyer voor 81% (ruim) voldoende is en 99% (heel) positief is over de gedeelde besluitvorming in HollandPTC. Verder hebben we een netto promotor score van 95%. Het betekent in ons geval dat 95% van onze patiënten HollandPTC aanbeveelt aan mensen die in eenzelfde situatie zitten. Een mooie score waar we blij mee zijn.
Complimenten over sfeer en aandacht
Patiënten kregen altijd de mogelijkheid om een suggestie of compliment achter te laten. Dit gaf veel complimenten over de sfeer, betrokkenheid van medewerkers en het persoonlijke contact. We kregen ook suggesties, onder andere voor een fotowand met medewerkers, zodat je ook ziet wat er achter het mondkapje zit. We hopen dat mondkapjes binnenkort niet meer standaard nodig zijn, en zullen anders kijken of een fotowand te realiseren is.
Over het patiënttevredenheidsonderzoek
We doen continu onderzoek naar de patiënttevredenheid. Patiënten krijgen tijdens hun bestraling een QR code mee zodat zij op een moment dat zij willen, deze vragenlijst in kunnen vullen. Per kwartaal bepalen we over welk onderwerp we vragen stellen en passen de vragenlijst daarop aan.